Felsökning/felanmälan
för Boende inom Kvarnbackens samfällighet, Kabel-TV från Tele2
|
Anledningar
till att du bara ser en svart bild på din TV kan vara många. Nedan har vi lista
upp de vanligaste lösningarna:
- Kontrollera att du tittar på rätt ingångskälla
på din TV. Till exempel om du kopplat digital-boxen på HDM1, kontrollera
att du då tittar på HDM1 på din TV.
- Kontrollera att digital-boxen har ström.
Detta gör du enklast genom att kontrollera att lamporna på boxen lyser.
Kontrollera även att din TV är påslagen och fungerar korrekt.
- Starta om din Digital-box/TV-mottagare
genom att dra ut strömkabeln och vänta 10 sekunder och sedan koppla
tillbaka strömkabeln. Kontrollera att lamporna på boxen verkligen slocknar
i samband med omstarten. Bor du i en fastighet med FiberLan ska du även
starta om din mediaomvandlare.
Anledningar till att
du bara ser en svart bild på din TV kan vara många. Nedan har vi lista upp de
vanligaste lösningarna:Anledningar till att du bara ser en svart bild på
din TV kan vara många. Nedan har vi lista upp de vanligaste lösningarna:
- Kontrollera att du tittar på rätt
ingångskälla på din TV. Till exempel om du kopplat digital-boxen på HDM1,
kontrollera att du då tittar på HDM1 på din TV.
- Kontrollera att digital-boxen har ström.
Detta gör du enklast genom att kontrollera att lamporna på boxen lyser.
Kontrollera även att din TV är påslagen och fungerar korrekt.
- Starta om din Digital-box/TV-mottagare
genom att dra ut strömkabeln och vänta 10 sekunder och sedan koppla
tillbaka strömkabeln. Kontrollera att lamporna på boxen verkligen slocknar
i samband med omstarten. Bor du i en fastighet med FiberLan ska du även
starta om din mediaomvandlare.
Anledningar
till att du bara ser en svart bild på din TV kan vara många. Nedan har vi lista
upp de vanligaste lösningarna:
- Kontrollera att du tittar på rätt
ingångskälla på din TV. Till exempel om du kopplat digital-boxen på HDM1,
kontrollera att du då tittar på HDM1 på din TV.
- Kontrollera att digital-boxen har ström.
Detta gör du enklast genom att kontrollera att lamporna på boxen lyser.
Kontrollera även att din TV är påslagen och fungerar korrekt.
- Starta om din Digital-box/TV-mottagare
genom att dra ut strömkabeln och vänta 10 sekunder och sedan koppla
tillbaka strömkabeln. Kontrollera att lamporna på boxen verkligen slocknar
i samband med omstarten. Bor du i en fastighet med FiberLan ska du även
starta om din mediaomvandlare.
Anledningar
till att du har ingen TV-mottagning på din TV kan vara
många. Kontrollera först din egen utrustning enligt nedan lista, innan du
ringer Tele2 och felanmäler:
1.Kontrollera att du tittar på rätt ingångskälla på din TV.
(Till
exempel, om du kopplat digital-boxen på HDM1, kontrollera att du då tittar på
HDM1 på din TV.)
2.Kontrollera att digital-boxen har ström. Detta gör du
enklast genom att kontrollera att lamporna på boxen lyser. Kontrollera även att
din TV är påslagen och fungerar korrekt.
3.Starta om din TV-mottagare /
digital-box (om du har en digital-box) genom att dra ut strömkabeln och vänta
10 sekunder och sedan koppla tillbaka strömkabeln. Kontrollera att lamporna på
boxen verkligen slocknar
i samband med omstarten.
4.Kontrollera på nätet Tele2
störningsinformation, eller ring kundservice på tel
90 222
5.Om det inte finns kända störningar på området enligt Tele2,
prata med dina dina grannar om deras TV
mottagning fungerar. Om det är flera som har samma fel, då är det dags att göra
en felanmälan till Tele2
Det är viktigt att alla drabbade
gör sin egen felanmälan! Tele2 ställer alltid motfrågor för att kartlagga hur
omfattande felet är och vid behov kan de skicka en tekniker som felsöker vårt
eget TV nätverk. (vi har 4st signalförstärkare på området som det kan vara fel
på)
Du kan söka störningsinformation på: Drift & Felsök -
felsök själv och kontrollera driftinfo. - Tele2
Felanmälan
till Tele2´s kundservice på tel 90 222
Anledningar till att
du bara ser en svart bild på din TV kan vara många. Nedan har vi lista upp de
vanligaste lösningarna:
- Kontrollera att du tittar på rätt
ingångskälla på din TV. Till exempel om du kopplat digital-boxen på HDM1,
kontrollera att du då tittar på HDM1 på din TV.
- Kontrollera att digital-boxen har ström.
Detta gör du enklast genom att kontrollera att lamporna på boxen lyser.
Kontrollera även att din TV är påslagen och fungerar korrekt.
- Starta om din Digital-box/TV-mottagare
genom att dra ut strömkabeln och vänta 10 sekunder och sedan koppla
tillbaka strömkabeln. Kontrollera att lamporna på boxen verkligen slocknar
i samband med omstarten. Bor du i en fastighet med FiberLan ska du även
starta om din mediaomvandlare.