Felsökning/felanmälan
för Boende inom Kvarnbackens samfällighet, Kabel-TV från ComHem
|
Anledningar
till att du bara ser en svart bild på din TV kan vara många. Nedan har vi lista
upp de vanligaste lösningarna:
- Kontrollera att du tittar på rätt ingångskälla
på din TV. Till exempel om du kopplat digital-boxen på HDM1, kontrollera
att du då tittar på HDM1 på din TV.
- Kontrollera att digital-boxen har ström.
Detta gör du enklast genom att kontrollera att lamporna på boxen lyser.
Kontrollera även att din TV är påslagen och fungerar korrekt.
- Starta om din Digital-box/TV-mottagare
genom att dra ut strömkabeln och vänta 10 sekunder och sedan koppla
tillbaka strömkabeln. Kontrollera att lamporna på boxen verkligen slocknar
i samband med omstarten. Bor du i en fastighet med FiberLan ska du även
starta om din mediaomvandlare.
Anledningar till att
du bara ser en svart bild på din TV kan vara många. Nedan har vi lista upp de
vanligaste lösningarna:Anledningar till att du bara ser en svart bild på
din TV kan vara många. Nedan har vi lista upp de vanligaste lösningarna:
- Kontrollera att du tittar på rätt
ingångskälla på din TV. Till exempel om du kopplat digital-boxen på HDM1,
kontrollera att du då tittar på HDM1 på din TV.
- Kontrollera att digital-boxen har ström.
Detta gör du enklast genom att kontrollera att lamporna på boxen lyser.
Kontrollera även att din TV är påslagen och fungerar korrekt.
- Starta om din Digital-box/TV-mottagare
genom att dra ut strömkabeln och vänta 10 sekunder och sedan koppla tillbaka
strömkabeln. Kontrollera att lamporna på boxen verkligen slocknar i
samband med omstarten. Bor du i en fastighet med FiberLan ska du även
starta om din mediaomvandlare.
Anledningar
till att du bara ser en svart bild på din TV kan vara många. Nedan har vi lista
upp de vanligaste lösningarna:
- Kontrollera att du tittar på rätt
ingångskälla på din TV. Till exempel om du kopplat digital-boxen på HDM1,
kontrollera att du då tittar på HDM1 på din TV.
- Kontrollera att digital-boxen har ström.
Detta gör du enklast genom att kontrollera att lamporna på boxen lyser.
Kontrollera även att din TV är påslagen och fungerar korrekt.
- Starta om din Digital-box/TV-mottagare
genom att dra ut strömkabeln och vänta 10 sekunder och sedan koppla
tillbaka strömkabeln. Kontrollera att lamporna på boxen verkligen slocknar
i samband med omstarten. Bor du i en fastighet med FiberLan ska du även
starta om din mediaomvandlare.
Anledningar
till att du har ingen TV-mottagning på din TV kan vara många. Kontrollera först
din egen utrustning enligt nedan lista, innan du ringer ComHem och felanmäler:
1.Kontrollera
att du tittar på rätt ingångskälla på din TV. Till exempel om du kopplat
digital-boxen på HDM1, kontrollera att du då tittar på HDM1 på din TV.
2.Kontrollera
att digital-boxen har ström. Detta gör du enklast genom att kontrollera att
lamporna på boxen lyser. Kontrollera även att din TV är påslagen och fungerar
korrekt.
3.Starta om din Digital-box/TV-mottagare genom att dra ut
strömkabeln och vänta 10 sekunder och sedan koppla tillbaka strömkabeln.
Kontrollera att lamporna på boxen verkligen
slocknar i samband med omstarten. Bor du i en fastighet med FiberLan ska
du även starta om din mediaomvandlare.
4.Kontrollera på nätet ComHems störningsinformation, länk
dit här nedan, eller ring kundservice på tel 90 222
5.Om det
inte finns kända störningar på området enligt ComHem, prata med dina dina
grannar om deras TV mottagning har fungerar. Om det är flera som har samma fel,
då är det dags att göra en felanmälan till ComHem
Det är viktigt att alla drabbade
gör sin egen felanmälan! ComHem ställer alltid motfrågor för att kartlagga hur
omfattande felet är och vid behov kan de skicka en tekniker som felsöker vårt
eget TV nätverk. (vi har 4st signalförstärkare på området som det kan vara fel
på)
Du kan söka störningsinformation på: https://www.comhem.se/kundservice/drift-och-felsok
Felanmälan
till ComHems kundservice på tel 90 222
Anledningar till att
du bara ser en svart bild på din TV kan vara många. Nedan har vi lista upp de
vanligaste lösningarna:
- Kontrollera att du tittar på rätt
ingångskälla på din TV. Till exempel om du kopplat digital-boxen på HDM1,
kontrollera att du då tittar på HDM1 på din TV.
- Kontrollera att digital-boxen har ström.
Detta gör du enklast genom att kontrollera att lamporna på boxen lyser.
Kontrollera även att din TV är påslagen och fungerar korrekt.
- Starta om din Digital-box/TV-mottagare
genom att dra ut strömkabeln och vänta 10 sekunder och sedan koppla
tillbaka strömkabeln. Kontrollera att lamporna på boxen verkligen slocknar
i samband med omstarten. Bor du i en fastighet med FiberLan ska du även
starta om din mediaomvandlare.